Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Οκτώβριος, 2009

Η οπλοκατοχή ως κακούργημα και η νομοθεσία ως φετίχ

Μετά την ποινικοποίηση της "κουκούλας" και την κατοχής αδήλωτου καρτοκινητού τηλεφώνου της προηγούμενης Κυβέρνησης, το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη της νέας Κυβέρνησης εξετάζει την νομοθετική μετατροπή της παράνομης οπλοκατοχής από πλημμέλημα σε κακούργημα .

Η μόνη λειτουργία αυτής της είδησης είναι ο "καθησυχαστικός" τίτλος στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων. 
Λες και πρόκειται άλλο ένα κακούργημα (στα χαρτιά) να λειτουργήσει αποτρεπτικά για όσους σχεδιάζουν ή έχουν ήδη τελέσει κακουργηματικές πράξεις κατά της ζωής. Λες και οι πολίτες θα αισθανθούν πιο ασφαλείς επειδή ένας νόμος θα προβλέπει περισσότερα χρόνια φυλακής για ένα ποινικό αδίκημα που αφορά το πιθανό μέσο τέλεσης μιας εγκληματικής ενέργειας. 
Κουκούλες, καρτοκινητά, κάμερες, dna, άρση απορρήτου: οι έννοιες φετίχ της σύγχρονης αντεγκληματικής πολιτικής, η οποία χρησιμοποιεί τη νομοθεσία περιστασιακά, εργαλειακά και επικοινωνιακά, για να δείξει στους πολίτες ότι κάτι κάνει. Χωρίς σχεδιασμό, χωρίς υπολογισμό ε…

H εκλογή από τους "φίλους" αντίθετη στην προστασία προσωπικών δεδομένων

Το 2004 το ΠΑΣΟΚ αποφάσισε η εκλογή του νέου (τότε) Προέδρου του να γίνει από τα μέλη και τους φίλους του κόμματος. 
Επειδή για την εκλογική διαδικασία θα δημιουργείτο ένας κατάλογος ψηφισάντων μελών κι ένας κατάλογος ψηφισάντων φίλων του κόμματος, το ΠΑΣΟΚ υπέβαλε στην Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων αίτημα έγκρισης της τήρησης του σχετικού αρχείου. 
Η Αρχή με την απόφαση 6/2004 έκρινε ότι για τα μέλη του κόμματος, το ΠΑΣΟΚ δεν χρειαζόταν κάποιους είδους άδεια τήρησης του εν λόγω αρχείου, επειδή αυτό το επιτρέπει ο ίδιος ο νόμος για την προστασία προσωπικών δεδομένων. Για τους φίλους, όμως του κομματος, ο νόμος δεν είχε αυτή την απαλλαγή κι επέβαλε την χορήγηση προηγούμενης άδειας από την Αρχή. Η Αρχή όμως αρνήθηκε να χορηγήσει την εν λόγω άδεια, λέγοντας ότι οι φίλοι του κόμματος με την εγγραφή τους στον εν λόγω κατάλογο, αποκαλύπτουν "κατά την κοινή περία" τι θα ψηφίσουν στις εθνικές εκλογές θέτοντας σε κίνδυνο την μυστικότητα της διαδικασίας. Έτσι η Αρχή ΔΕΝ χορήγησε …

Το προφίλ ενός Γενικού Γραμματέα Διαφάνειας και Ανθρώπινων Δικαιωμάτων

Ανακοινώθηκε το πρώτο όνομα Γενικού Γραμματέα που επελέγη μέσω της διαδικασίας του opengov.gr, δηλαδή κατόπιν υποβολής αιτήσεων και βιογραφικών από τον γενικό πληθυσμό. Πρόκειται για έναν λέκτορα του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και δικηγόρο με ειδίκευση και πλούσια αρθρογραφία σε θέματα οικονομικού ποινικού δικαίου και ποινικής δικονομίας.
Έχει ήδη γραφτεί ότι ο Υπουργός επέλεξε τον γενικό γραμματέα ανάμεσα σε 700 βιογραφικά , για τον οποίο σχολιάστηκε εκτενώς ότι συνυπογράφει μαζί με τη σύζυγο του Υπουργού, καθηγήτρια στο ίδιο πανεπιστήμιο, ένα συλλογικό έργο (πρακτικά συνεδρίου) το οποίο αφορά την νομοθεσία σχετικά με την εμπορία ανθρώπων. Ένας Υπουργός Διαφάνειας φέρεται να έχει διορίσει ως Γενικό Γραμματέα  του Υπουργείου Δικαιοσύνης (διόρθωση: στην αρχική εκδοχή του άρθρου εκ παραδρομής γράφηκε ότι αφορούσε τον ΓΓ Διαφάνειας και Ανθρώπινων Δικαιωμάτων)  έναν συνεργάτη της συζύγου του, χωρίς η πληροφορία αυτή να έχει διαψευσθεί μέχρι στιγμής. Θα μου πείτε: απαγορεύεται ή σημα…

Όχι στην κατάργηση του stage

Ο θεσμός της πρακτικής άσκησης (stage, internship) στην πραγματικότητα είναι πανάρχαιος και αφορά ένα στάδιο προσαρμογής στο εργασιακό περιβάλλον και την παραγωγική διαδικασία. Αποτελεί αναγκαίο προστάδιο για τον μελλοντικό επαγγελματία αλλά και για τον εργοδότη του. Εμείς οι δικηγόροι περνάμε υποχρεωτικά από το πολύμηνο στάδιο της άσκησης, η οποία, όταν δεν γίνεται "τυπικά" αλλά με ενδιαφέρον τόσο από τον ασκούμενο όσο κι από τον δικηγόρο, μπορεί να αποτελέσει μια βάση για μια σωστή επαγγελματική πορεία. Είχα την τύχη ο δικηγόρος στον οποίο ήμουν ασκούμενος να με εμπιστευθεί στην προετοιμασία υποθέσεων ακομη και για τα ανώτατα δικαστήρια. Στη συνέχεια, γράψαμε μαζί δύο βιβλία για την προστασία προσωπικών δεδομένων. 

Το σταζ στις δημόσιες υπηρεσίες έχει προχωρήσει με σοβαρότητα και άψογη κατοχύρωση στις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Κοινότητας, όπου ξεκίνησε πριν από 45 περίπου χρόνια. Κάθε χρόνο, εκατοντάδες Ευρωπαίοι -αλλά και εξωκοινοτικοί- πολίτες, προσλαμβάνονται για 5 μήνες …

Ο Άρειος Πάγος αγνοεί το δικαίωμα περαιτέρω χρήσης των αποφάσεών του

Ο Άρειος Πάγος αποφάσισε να δημοσιοποιεί τις αποφάσεις του στην φτωχή του ιστοσελίδα, αρχικώς πιλοτικά (από το 2006 μέχρι σήμερα).
Στο σχετικό disclaimer διαβάζουμε ότι οι αποφάσεις δημοσιοποιούνται ανωνυμοποιημένες, αλλά και ότι: 
"Ο Άρειος Πάγος δεν ευθύνεται για ζημιά οποιασδήποτε φύσεως που ενδέχεται να προκύψει ... λόγω ... παραλείψεων στην ανωνυμοποίηση ...". 
Δηλαδή για τον Άρειο Πάγο δεν ισχύει το άρθρο 9Α του Συντάγματος ; Η γνωμοδότηση 2/2006 της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων υποστηρίζει το ακριβώς αντίθετο.
Το πιο σοβαρο όμως νομικό λάθος του disclaimer είναι αυτο:
"Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναδημοσίευση των περιεχομένων της παρούσας σελίδας χωρίς την προηγούμενη άδεια της υπηρεσίας του Αρείου Πάγου."
Πρόκειται για έναν περιορισμό ο οποίος είναι αντίθετος στο άρθρο 2 παρ. 5 του ν.2121/1993 για την πνευματική ιδιοκτησία:
"η προστασία του παρόντος νόμου δεν εκτείνεται σε επίσημα κείμενα με τα οποία εκφράζεται η άσκηση πολιτειακής αρμοδιότητας κα…

Εθνικό Θέατρο: ενδεχόμενο κρούσμα λογοκριτικής παρέμβασης

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ (βλ. εδώ) το Διοικητικό Συμβούλιο του Εθνικού Θεάτρου προτείνει να καλυφθούν τα σώματα δύο ερμηνευτών που μετέχουν στην παράσταση "Πουθενά", με την οποία εγκαινιάζεται η αναπαλαιωμένη κεντρική σκηνή του ιστορικού κτιρίου. Κατά το δημοσίευμα, το επιχείρημα είναι πως "δεν αρμόζει σε έναν κρατικό οργανισμό, όπως είναι το πρώτο θέατρο να προσκαλεί και να προκαλεί ταυτόχρονα. Ενώ η πιθανότητα να παραστεί στην επίσημη πρεμιέρα της ερχόμενης Παρασκευής και ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος πρόσθεσε στο επιχείρημα ένα στοιχείο ηθικής δεοντολογίας". Το ίδιο δημοσίευμα αναφέρει ότι την τελική απόφαση θα λάβει ο διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, ο οποίος "σε περίπτωση που συμφωνήσει με το διοικητικό συμβούλιο θα ζητήσει από τον δημιουργό της παράστασης να καλύψει τα γυμνά σώματα των δύο χορευτών".

Ωστόσο, σύμφωνα με τη νομοθεσία που διέπει τη διοίκηση και λειτουργία του Εθνικού Θεάτρου, ούτε το Διοικητικό …

Οι αναγκαίοι κανόνες της δημόσιας διαβούλευσης

Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου: καταδίκη Ελλάδας επειδή δεν δόθηκε σε πατέρα έγγραφο που αφορά το παιδί του

Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου καταδίκασε την Ελλάδα επειδή ο Συνήγορος του Πολίτη, η Εταιρία Προστασίας Ανηλίκων και ο αρμόδιος Εισαγγελέας δεν εξασφάλισαν στον πατέρα ενός παιδιού πρόσβαση σε έγγραφο που αφορούσε το παιδί του. 

Πρόκειται για την υπόθεση Τσουρλάκης κατά Ελλάδας, η απόφαση επί της οποίας εκδόθηκε στις 15.10.2009. Σύμφωνα με το δελτίο τύπου του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, το επίμαχο έγγραφο ήταν η έκθεση της Εταιρίας Προστασίας Ανηλίκων που κατατέθηκε στο εφετείο, κατά την δίκη για την γονική μέριμνα του παιδιού. Ο πατέρας ζήτησε πρόσβαση στην έκθεση, αλλά η Εταιρία αρνήθηκε να του χορηγήσει αντίγραφο, ισχυριζόμενη ότι το έγγραφο προοριζόταν για την αποκλειστική χρήση του Δικαστηρίου. Στη συνέχεια ο ενδιαφερόμενος προσέφυγε στον Συνήγορο του Πολίτη, ο οποίος τον πληροφόρησε ότι για να λάβει αντίγραφο χρειαζόταν να υποβάλλει αίτημα στον αρμόδιο εισαγγελέα. Ο εισαγγελέας απέρριψε την αίτηση "αιτιολογώντας την απόρριψή του με δύο γραμμές που έγραψε μ…

Internet stalker: οι ενοχλητικοί αντι-οπαδοί που γίνονται τσιμπούρια

stalker |ˈstôkər|nouna person who stealthily hunts or pursues an animal or another person.• a person who harasses or persecutes someone with unwanted and obsessiveattention.

Με την έκρηξη των social media, τα κλασικά φαινόμενα ψυχοπαθολογίας που αφορούν και το κοινό των παραδοσιακών μέσων ενημέρωσης, βρήκαν τη θέση τους και στο Διαδίκτυο.
Είτε με την ιδιαίτερη περίπτωση των -ακίνδυνων- trolls, είτε με την πιο ενδιαφέρουσα περίπτωση των stalkers, άνθρωποι με εμμονές στοχοποιούν ένα πρόσωπο με διαδικτυακή παρουσία, το οποίο "προσωποποιούν" ως την πηγή ενός μεγάλου μέρος των "δεινών" που οι ίδιοι αντιμετωπίζουν: ερωτική απογοήτευση, έλλειψη στόχων, ανάγκη προσοχής και -συνηθέστατα- ακραίες ιδεολογικοπολιτικές θέσεις (εθνικισμός, ρατσισμός, ναζισμός) και συνωμοσιολογία, οι οποίες δεν βρίσκουν αποδοχή.
Ο/η stalker ετεροπροσδιορίζεται μέσα από την διαδικτυακή παρενόχληση του προσώπου του θύματος. Η παρενόχληση φωταγωγεί τον εμμονικό stalker, o oποίος είναι συνήθως ακίνδυνος…

Ημέρα Επίλυσης Διενέξεων

Oι υπεύθυνοι άνθρωποι είναι σε θέση να παραδεχθούν μόνοι τους τα σφάλματά τους και να αναγνωρίσουν τα δικαιώματα των άλλων που ενδεχομένως καταπάτησαν, χωρίς να χρειάζεται να τους εξαναγκάσει κάποιος μηχανισμός επιβολής κρατικής βίας. 

Η διαμεσολαβητική επίλυση διαφορών, η διαπραγμάτευση, η διαιτησία, ο εξωδικαστικός διακανονισμός αποτελούν νέες μεθόδους για την αποκατάσταση των διενέξεων.  
Σε αυτές τις περιπτώσεις ο νομικός που αναλαμβάνει την συμβιβαστική επίλυση της διαφοράς πρέπει να έχει ιδιαίτερες ικανότητες σύνθεσης, αντικειμενικότητας, αλλά και διαπραγμάτευσης, ώστε να πείσει τον πελάτη και τον αντίδικό του ότι το Δικαστήριο δεν θα είναι και τόσο καλή ιδέα. Άλλωστε, σε προσωπικά ή σε τεχνικά ζητήματα, οι αντίδικοι είναι οι μόνοι που μπορούν να έχουν την καλύτερη γνώση για την υπόθεσή τους και η προσφυγή σε ένα γενικό δικαστήριο - ή ακόμη και σε μια ανεξάρτητη αρχή- μπορεί να οδηγήσει σε δυσάρεστες εκπλήξεις και για τις δύο πλευρές.
Η Ένωση για την Επίλυση Διενέξεων (Association …

Η υπόθεση του βιβλίου Πλεύρη στην Ολομέλεια του Αρείου Πάγου

Ενώπιον της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου περατώθηκε σήμερα η ακρόαση για την αναίρεση υπέρ του νόμου που ασκήθηκε από τον Αντεισαγγελέα κ. Φώτη Μακρή, κατά της εφετειακής απόφασης με την οποία ο κ. Πλεύρης κρίθηκε αθώος για τις κατηγορίες της παραβίασης του ν.927/1979. 

Η διαδικασία στον Άρειο Πάγο δεν θα οδηγήσει σε εκ νέου κρίση της ουσίας υπόθεσης, καθόσον δεν θα εκδοθεί δικαστική απόφαση επί της κατηγορίας, λόγω του ότι η αναίρεση που ασκήθηκε είναι "υπέρ του νόμου", δηλαδή μόνο σκοπό έχει να διερευνηθεί κατά πόσον η εφετειακή απόφαση περιέχει κρίση την οποία θα μπορούμε και στο μέλλον να χρησιμοποιούμε ως νομολογία. 
Η αίτηση αναίρεσης περιέχει δύο λόγους: εσφαλμένη εφαρμογή του ν.927 και ελλειπή αιτιολογία (εξέλαβε ως μη ρατσιστικά τα επίμαχα αποσπάσματα του βιβλίου, επειδή δέχθηκε το disclaimer  του συγγραφέα "αναφέρομαι μόνο στους Σιωνιστές κι όχι σε όλους τους Εβραίους"). 
Δεν πρόλαβα όλη τη διαδικασία, άκουσα όμως την Πρόταση του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου κ…

Θετικές δεσμεύσεις του Πρωθυπουργού για τη διάκριση των λειτουργιών

Στη σημερινή ομιλία του Πρωθυπουργού στην κοινοβουλευτική ομάδα του ΠΑΣΟΚ ακούστηκαν ορισμένα εξαιρετικά θετικά μέτρα για την ενίσχυση της αρχής της διάκρισης των λειτουργιών.
Οι τροποποιήσεις υφιστάμενων νόμων θα γίνονται με κατάθεση πλήρους νομοσχεδίου κι όχι με τροπολογίες που συνάπτονται σε ήδη κατατεθειμένο νομοσχέδιο. Εξαιρετική δέσμευση. Η πρόσφατη εμπειρία από τη καλοκαίρι μας δείχνει ανάγλυφα πως μια κυβέρνηση χρησιμοποιεί τη νομοθεσία ως εργαλείο ενάσκησης εξουσίας χωρίς σεβασμό στις θεσμικές εγγυήσεις του κοινοβουλίου: στο κεντρικό νομοσχέδιο προστίθενται 4-5 τροπολογίες για άσχετα θέματα, οι περισσότερες μάλιστα αντισυνταγματικές, χωρίς να έχουν περάσει από την σχετική επιτροπή της Βουλής και χωρίς να έχουν περάσει από τον έλεγχο της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής. Δείτε την ιστοσελίδα της Βουλής για το νομοσχέδιο για την ταυτοποίηση χρηστών καρτοκινητών τηλεφώνων. Κάτω από το νομοσχέδιο έχουν προστεθεί τροπολογίες, οι οποίες δεν έχουν περάσει από έλεγχο. Η πρώτη είναι …

Η διαφάνεια και τα ανθρώπινα δικαιώματα ως γνώμονας καλής νομοθέτησης

Η ορθή νομοθέτηση  αποτελεί έναν  στόχο της δημοκρατίας τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε εθνικό επίπεδο: χρειαζόμαστε καλύτερους νόμους, σύμφωνους με το Σύνταγμα και τα διεθνή πρότυπα για την προστασία των ανθρώπινων δικαιωμάτων και αποφυγή της  "εργαλειακής" χρήση της νομοθεσίας για επικοινωνιακούς σκοπούς, όπως δυστυχώς έπραττε συνέχεια, χωρίς σχέδιο και χωρίς εκτίμηση επιπτώσεων, η προηγούμενη κυβέρνηση όλα αυτά τα χρόνια.

Το καλοκαίρι παρατηρήθηκε στο θερινό τμήμα της Βουλής ένα όργιο αντισυνταγματικής νομοθέτησης (βλ. συνοπτικά: E-Lawyer: η θερινή καταπάτηση των ατομικών ελευθεριών), το οποίο ελάχιστα απασχόλησε την κοινή γνώμη. Επίσης είχαμε επέμβαση του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, για την κυριαρχική επιβολή μιας επίσημης ερμηνείας που προωθεί ορισμενες μειοψηφούσες απόψεις της νομικής θεωρίας για την έννοια του απορρήτου των επικοινωνιών, χωρίς να αρθρωθεί ισχυρός αντίλογος από θεσμικούς φορείς. Η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων δημοσιοποίησε με κρίσιμη καθυστέρηση (…

Αρχή Προστασίας Δεδομένων: απολυμένος έχει δικαίωμα πρόσβασης σε πρακτικά με λόγους απόλυσης

Απολυθείς από δημοτική επιχείρηση υπέβαλε προσφυγή στην  Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα επειδή δεν του χορηγούσαν αντίγραφα από τα πρακτικά ΔΣ και την αλληλογραφία του προέδρου που περιείχαν στοιχεία για τους λόγους απόλυσής του. 

Η Αρχή, ύστερα από αλλεπάλληλες προσπάθειες επικοινωνίας προκειμένου να πείσει την δημοτική επιχείρηση να χορηγήσει αντίγραφα των εγγράφων στον απολυθέντα, εξέδωσε την απόφαση 28/2009, στις 16.3.2009, για να αποφασίσει επί της αίτησης που είχε ασκηθεί στις 7.11.2007. Για να αξιολογηθεί κατά πόσον η Αρχή τήρησε την προθεσμία της 50ήμερης διεκπεραίωσης της υπόθεσης, δεδομένου ότι πρόκειται για μια διαμεσολαβητική εργασία, θα πρέπει να εξεταστεί: (α) εάν η πρώτη αντίδρασή της στην αίτηση του πολίτη έλαβε χώρα εντός 50 ημερών, (β) αν οι επόμενες ενέργειές της σε νεότερες εξελίξεις (απάντηση της διοίκησης ή νέα στοιχεία εκ μέρους του αιτούντος) έλαβαν χώρα εντός 50 ημερών από την περιέλευση των πληροφοριών στην σφαίρα ευθύνης της Αρχής.  Στη συγκεκ…

Αρχή Προστασίας Δεδομένων: απόρριψη αίτησης θεραπείας λόγω έλλειψης "νέων στοιχείων"

Ενδιαφερόμενος υπέβαλε αίτηση θεραπείας  στην  Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα για την επανεξέταση προηγούμενης προσφυγής του, ισχυριζόμενος ότι δεν ικανοποιήθηκε πλήρως το δικαίωμα πρόσβασής του. 
Η Αρχή εξέδωσε την απόφαση 26/2009, στις 13.3.2009, για να αποφασίσει επί της αίτησης που είχε ασκηθεί στις 29.2.2008. Σίγουρα έπρεπε να είχε τηρηθεί η προβλεπόμενη προθεσμία 50 ημερών διεκπεραίωσης υποθέσεων πολιτών από τη Διοίκηση, καθώς η υπόθεση δεν παρουσίαζε ιδιαίτερη δυσκολία.
Mε την απόφαση η Αρχή απέρριψε την αίτηση θεραπείας επειδή, μεταξύ άλλων, "ούτε επικαλείται, ούτε προσκομίζει νέα στοιχεία για την επανεξέταση της υπόθεσής του".
Εδώ υπάρχει μια σοβαρή παρανόηση από την πλευρά της Αρχής: όταν κάποιος υποβάλλει αίτηση θεραπείας σε ένα διοικητικό όργανο έχει το δικαίωμα να επανεξεταστεί το σύνολο της υπόθεσης του, χωρίς να τίθεται από το νόμο ως λόγος βασιμότητας ή παραδεκτού της προσφυγής η "επίκληση ή προσκόμιση νέων στοιχείων". Ο πολίτης κάνει χ…

Αρχή Προστασίας Δεδομένων: χορήγηση ιατρικών στοιχείων για δίκη διαζυγίου

Νοσοκομείο και ενδιαφερόμενος σύζυγος υπέβαλαν ερώτημα - αίτημα  στην  Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα για την χορήγηση ιατρικού φακέλου της συζύγου του σχετικά με το ιστορικό της κύησης. Ο σκοπός για τον οποίο ζητήθηκε ο φάκελος ήταν να αντικρουσθούν ισχυρισμοί της αγωγής διαζυγίου, ενώπιον του Δικαστηρίου. 
Η Αρχή εξέδωσε την απόφαση 23/2009, στις 10.3.2009, για να αποφασίσει επί αιτήσεων που είχαν υποβληθεί στις 12.12.2008 και τις 21.1.2009, ενώ το Δικαστήριο του διαζυγίου είχε προσδιοριστεί για τις  27.3.2009. Σε αυτή την περίπτωση η Αρχή λειτούργησε δηλαδή με πραγματικά σημαντική ταχύτητα.
Mε την απόφαση η Αρχή επέβαλε αποφάσισε να μη χορηγήσει στο νοσοκομείο την άδεια για παράδοση αντιγράφων του συνόλου του φακέλου, γιατί κάτι τέτοιο θα ήταν περιττό, αλλά αποφασίζει ότι μπορεί να χορηγηθεί μια βεβαίωση με τις κρίσιμες πληροφορίες που είναι απαραίτητες για την απόδειξη και ανταπόδειξη των ισχυρισμών των αντιδίκων. Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί ότι στο κείμενο της απόφα…

Αρχή Προστασίας Δεδομένων: άρνηση διαβίβασης δεδομένων υγείας σε δικαστήριο

Νοσοκομείο υπέβαλε αίτημα  στην  Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα για την χορήγηση άδειας προκειμένου να παραδώσει σε ιατρό ορισμένα προσωπικά δεδομένα ασθενούς για δικαστική χρήση. 
Η Αρχή εξέδωσε την απόφαση 21/2009, στις 23.2.2009, για να αποφασίσει επί της αίτησης που είχε ασκηθεί στις 22.12.2008. Σε αυτή την περίπτωση η Αρχή λειτούργησε δηλαδή με πραγματικά σημαντική ταχύτητα που προσεγγίζει τις 50 ημέρες που ορίζει ο νόμος για την διεκπεραίωση υποθέσεων πολιτών από τη διοίκηση. 
Mε την απόφαση η Αρχή επέβαλε αποφάσισε να μη χορηγήσει στο νοσοκομείο την άδεια για παράδοση αντιγράφων προσωπικών δεδομένων του ασθενούς, επειδή θεώρησε ότι για τις ανάγκες της δίκης επαρκούν τα στοιχεία που περιλαμβάνονται σε έγγραφο που είχε ήδη περιληφθεί στη δικογραφία. Πάντως η Αρχή οριοθετεί την αρμοδιότητά της ξεκαθαρίζοντας σε αυτή την απόφαση : "Σε κάθε περίπτωση, το αρμόδιο δικαστήριο μπορεί να διατάξει την προσκομιδή οποιουδήποτε στοιχείου κρίνεται αναγκαίο κατά τις ειδικότε…