Παρασκευή, Αυγούστου 28, 2009

Απάντηση Δημάρχου Ασπροπύργου στην Παγκόσμια Οργάνωση κατά των Βασανιστηρίων

Πριν μερικές ημέρες γνωστοποιήθηκε ότι ο Δήμαρχος Ασπροπύργου υπέβαλε μήνυση για φερόμενες πράξεις που τέλεσαν τρεις εκπρόσωποι των Ρομά, κατά την συνάντησή τους με τον Δήμαρχο για την προώθηση ανθρώπινων δικαιωμάτων των Ρομά.

Η μήνυση χαρακτηρίσθηκε "δικαστική παρενόχληση υπερασπιστών ανθρώπινων δικαιωμάτων", από την Παγκόσμια Οργάνωση κατά των Βασανιστηρίων, η οποία εξέδωσε σχετικό δελτίο τύπου (βλ. εδώ).  H Παγκόσμια Οργάνωση επικαλείται στην ανακοίνωσή της Διακήρυξη της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ για τους Υπερασπιστές των Ανθρώπινων Δικαιωμάτων, η οποία θεσπίστηκε στις 9.12.1998. Σε αυτήν την Διακήρυξη του ΟΗΕ αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι: "το Κράτος λαμβάνει κάθε απαραίτητο μέτρο για να διασφαλιστεί η προστασία από τις αρμόδιες αρχές κάθε υπερασπιστή που δρα ατομικά ή μαζί με άλλους, από κάθε μορφή βίας, απειλών, αντιποίνων, de facto ή de jure αντίστροφης διάκρισης, πίεσης ή κάθε άλλης αθέμιτης πράξης ως συνέπειας της νόμιμης ενάσκησης των δικαιωμάτων του που αναφέρονται στην παρούσα Διακήρυξη”. 

Στην ανακοίνωση της Παγκόσμιας Οργάνωσης κατά των Βασανιστηρίων απάντησε χθες με Δελτίο Τύπου  το Γραφείο Τύπου του Δήμαρχου Ασπροπύργου. Το κείμενο της ανακοίνωσης έχει ως εξής:

Ο Δήμαρχος Ασπροπύργου, Νικόλαος Μελετίου, εξ αφορμής επιστολής της «Παγκόσμιας Οργάνωσης κατά των Βασανιστηρίων», που αναφέρεται στην ελληνική Δικαιοσύνη, και στον τρόπο με τον οποίο χειρίστηκε μια μήνυση, που ο ίδιος υπέβαλε, το 2007, για εξύβριση και σε βάρος του απειλή, και διατάραξη δημόσιας υπηρεσίας, από μέλη του Δ.Σ. και απλά μέλη του Πολιτιστικού και Οικιστικού Συλλόγου Ελλήνων Τσιγγάνων, ¨Άγιος Ιωάννης¨ Ψάρι-Ασπρόπυργος», έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Για μια ακόμη φορά, ένας συνασπισμός Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων, γιατί αυτό και μόνο είναι η «Παγκόσμια Οργάνωση κατά των Βασανιστηρίων», επιχειρεί μια ανοίκεια παρέμβαση, στο έργο της ελληνικής Δικαιοσύνης.

Ο σκοπός, της ονομαζόμενης «Διεθνούς Γραμματείας», της Παγκόσμιας Οργάνωσης…», που εξέδωσε ήδη «δικαστική απόφαση», είναι να ασκήσει πίεση στα μέλη του Δικαστηρίου, το οποίο -στις 9 Οκτωβρίου- θα εκδικάσει την υπόθεση που αφορά στη μήνυση που κατέθεσα.

Έχω εμπιστοσύνη στην ελληνική Δικαιοσύνη, και είμαι βέβαιος ότι θα υπάρξει δίκαιη κρίση, σύννομη κρίση, ορθή κρίση. Οι ανοίκειες, ωμές παρεμβάσεις, που συστηματικά επιχειρεί, ένα σύστημα Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων, που –πίσω από βαρύγδουπους τίτλους- προωθεί άλλους στόχους, θα πέσουν στο κενό.

Η Ελλάδα είναι μια κυρίαρχη, δημοκρατική Χώρα, που διαθέτει όλους τους απαραίτητους μηχανισμούς ελέγχου μιας ευνομούμενης Πολιτείας. Γι αυτό, καλά θα κάνουν, οι συνασπισμοί Μ.Κ.Ο., με τις επιλεκτικές ευαισθησίες, να πάψουν τις προσπάθειες δημιουργίας εντυπώσεων, σε βάρος της Χώρας μας και των θεσμών της».                         

____________________


Ένας κρατικός λειτουργός κατηγορεί λοιπόν μια παγκόσμια ΜΚΟ για "παρέμβαση" στο έργο της Δικαιοσύνης, μόνο και μόνο επειδή εξέδωσε την παραπάνω ανακοίνωση, η οποία βασίζεται στην Διακήρυξη του ΟΗΕ για τους Υπερασπιστές των Ανθρώπινων Δικαιωμάτων.

Το ερώτημα είναι κατά πόσον πρόκειται όντως για "παρέμβαση" στο έργο της Δικαιοσύνης, την στιγμή που δεν προέρχεται από έναν φορέα εξουσίας, όπως λ.χ. θα ήταν ο υπουργός Δικαιοσύνης ή κάποιος άλλος κυριαρχικός παράγοντας, ώστε η παρέμβασή του όντως να ερχόταν σε σύγκρουση με την αρχή της διάκρισης των λειτουργιών και να ποδηγετούσε την ανεξαρτησία της δικαιοσύνης. Οι ΜΚΟ δεν είναι φορείς ενάσκησης εξουσίας ώστε οι παρεμβάσεις τους στους εξουσιαστικούς θεσμούς, όπως η Δικαιοσύνη, να είναι αθέμιτες ή ανοίκειες ή να θέτουν σε αμφιβολία την εθνική κυριαρχία. Οι ΜΚΟ αποτελούν φορείς ενάσκησης του ανθρώπινου δικαιώματος του συνεταιρίζεσθαι (δικαίωμα στην ένωση, άρθρο 11 Συντάγματος, άρθρο 11 Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου). Οι παρεμβάσεις τους είναι λοιπόν επικοινωνιακού ή πολιτικού χαρακτήρα, δηλαδή έκφρασης σε συλλογικό επίπεδο για την επιδοκιμασία ή την αποδοκιμασία πράξεων που προέρχονται από τις εξουσίες. 

Εξάλλου, στη συγκεκριμένη περίπτωση, η ελεγχόμενη από την ΜΚΟ εξουσία δεν είναι στην πραγματικότητα η Δικαιοσύνη - η οποία πάντως δεν εξέτασε στο στάδιο της προκαταρκτικής εξέτασης του μάρτυρες των Ρομά, αλλά μόνο του Δημάρχου- αλλά η εξουσία της Δημοτικής Αρχής, η οποία έλαβε τη μορφή της δικαστικής προσφυγής. Το κατά πόσον η προσφυγή αυτή είναι νόμω και ουσία βάσιμη ή όχι, θα κριθεί από το Δικαστήριο - επ' αυτού δεν έλαβε καν θέση η Παγκόσμια Οργάνωση κατά των Βασανιστηρίων, αν και από τα στοιχεία που έχουν γίνει γνωστά, η μήνυση θα έπρεπε να είχε αρχειοθετηθεί. Η Οργάνωση σχολιάζει την επιλογή του Δημάρχου να προσφύγει στην Δικαιοσύνη εναντίον τριών Υπερασπιστών Ανθρώπινων Δικαιωμάτων, χωρίς φυσικά να αμφισβητείται το δικαίωμά του: έχει το δικαίωμα, το θέμα είναι πώς και εναντίον τίνων το ασκεί. 

Γι' αυτό είναι νομικά ανακριβής η θέση του Δημάρχου ότι η Οργάνωση "εξέδωσε απόφαση": η κριτική που άσκησε στον Δήμαρχο δεν σχετίζεται με το κατά πόσον οι Υπερασπιστές τέλεσαν ή όχι τα αδικήματα για τα οποία κατηγορούνται. Αν είχε λάβει θέση, όντως θα μπορούσε να υποστηριχθεί -μεταφορικά- ότι  η Οργάνωση "εξέδωσε απόφαση". Η Οργάνωση αναφέρεται σε δικαστική παρενόχληση Υπερασπιστών Ανθρώπινων Δικαιωμάτων, δηλαδή παραβίαση όχι κάποιου νόμου, αλλά της Διακήρυξης του ΟΗΕ. Στο μέτρο που η Διακήρυξη του ΟΗΕ δεν αποτελεί ένα νομικά δεσμευτικό κείμενο, αλλά ένα κείμενο με την πολιτική βαρύτητα της θέσπισής του από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, η κριτική που ασκήθηκε στον Δήμαρχο δεν είναι -φυσικά- νομική, αλλά αμιγώς πολιτική. 'Αρα δεν μπορεί να συνιστά "παρέμβαση" στο Δικαστήριο, αφού το Δικαστήριο κρίνει με βάση νομικά δεσμευτικά κείμενα κι όχι με βάση πολιτικές διακηρύξεις. 

Ένα μεγάλο ερωτηματικό που εγείρεται όμως από την ανακοίνωση του Δημάρχου αφορά τους "άλλους στόχους" που "προωθεί" η Οργάνωση. Ποιοι είναι άραγε αυτοί οι άλλοι στόχοι και γιατί ο Δήμαρχος δεν τους αναφέρει ξεκάθαρα στην ανακοίνωσή του;  Επίσης, ποιες είναι άραγε αυτές οι "επιλεκτικές ευαισθησίες" που επικαλείται ο  Δήμαρχος; Καταγγέλθηκε κάποια μορφή παρενόχλησης στην Οργάνωση εκ μέρους του και η Οργάνωση την παρέβλεψε; Διότι αυτό είναι "επιλεκτικές ευαισθησίες".  Το Δελτίο Τύπου παραπέμπει σε όλη την παραφιλολογία και συνομωσιολογία που εκφυσείται εις βάρος των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων και των διεθνών οργανισμών, όταν πια τελειώνουν τα πολιτικά και τα λογικά επιχειρήματα. "Εξυπηρετούν άλλους στόχους", δηλαδή ξύπνησε ένα πρωί η Παγκόσμια Οργάνωση κατά των Βασανιστηρίων στη Γενεύη και αποφάσισε να ρίξει τον Δήμαρχο Ασπροπύργου, διασύροντας διεθνώς την Ελλάδα που κατά τ' άλλα, τόσο πολύ σέβεται τους υπερασπιστές των δικαιωμάτων του ανθρώπου και τους Ρομά, ώστε επιδιώκει τον διάλογο μαζί τους σε δικαστικές αίθουσες. 


Προκύπτει ξεκάθαρα από το Δελτίο Τύπου ότι δεν ελήφθη υπόψη η Διακήρυξη του ΟΗΕ για τους Υπερασπιστές των Ανθρώπινων Δικαιωμάτων. Διότι εκεί είναι όλη η ουσία: γίνεται ή όχι σεβαστός ο ρόλος των κατηγορουμένων ως Υπερασπιστών Ανθρώπινων Δικαιωμάτων; Γίνεται ή όχι σεβαστή από τον Δήμαρχο Ασπροπύργου η Διακήρυξη του ΟΗΕ; Θα είχε ενδιαφέρον μια σχετική τοποθέτηση εκ μέρους του Δήμου Ασπροπύργου ως προς το αν εξακολουθεί να αναγνωρίζει ότι η Ελλάδα αποτελεί κράτος - μέλος του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών. Διότι πολύ πρόσφατα είχαμε κι από άλλο αιρετό αξιωματούχο της Ελληνικής Δημοκρατίας εκφράσεις απαξίωσης του Οργανισμού, σε βαθμό πλέον να δημιουργούνται ερωτηματικά για το κατά πόσον οι πολιτικοί μας αναγνωρίζουν όντως την δέσμευση της Χώρας στις αρχές της δημοκρατίας, του κράτους δικαίου και των ανθρώπινων δικαιωμάτων, οι οποίες προωθούνται με τη συμμετοχή μας σε παγκόσμιους οργανισμούς. Αν οι Έλληνες πολιτικοί θεωρούν ότι η Ελλάδα μπορεί να διασφαλίσει τον σεβασμό των ανθρώπινων δικαιωμάτων με πιο αποτελεσματικό τρόπο χωρίς τα "βαρίδια" του ΟΗΕ, του Συμβουλίου της Ευρώπης και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καλό θα ήταν να ενημερώσουν τους ψηφοφόρους τους σχετικά. 




 

1 σχόλιο:

Unknown είπε...

Η Οργάνωση, όπως και ο ΟΗΕ, η ΕΕ κλπ, ελέγχονται από τις Εβραίες. Η Ελλάς ανθίσταται ηρωικώς.

To νομοσχέδιο για την ισότητα στον γάμο

 Το νομοσχέδιο προβλέποντας στο άρθρο 3 ότι ο γάμος επιτρέπεται για άτομα διαφορετικού ή ίδιου φύλου, αυτοδικαίως επεκτείνει στα ζευγάρια το...