Πέμπτη, Φεβρουαρίου 02, 2006

Οι σχολικές εξετάσεις ως παραβίαση ευαίσθητων δεδομένων

Η ελληνική πρεσβεία βάζει λέει ένα θέμα στους Κύπριους τελειόφοιτους του Λυκείου κάθε τέτοια μέρα. Το θέμα αυτού του έτους, σύμφωνα με πληροφορία που μεταδίδει ο Ν.Δήμου στο blog του είναι:

"Η σύγχυση των ιδεών, ο ευδαιμονισμός, μαζί με το στυγνό ορθολογισμό που τείνει να αγνοήσει τον άνθρωπο ως σκοπό της κοινωνικής συμβίωσης έχουν παραμορφώσει το πολιτιστικό πρόσωπο της Ευρώπης».
Με βάση την πιο πάνω διαπίστωση, έχοντας υπόψη και τη σύγχρονη κυπριακή πραγματικότητα, να αναπτύξετε τους λόγους που καθιστούν αναγκαία στην προσήλωση στις ανθρωπιστικές αρχές και αξίες του ελληνισμού και να εισηγηθείτε τρόπους με τους οποίους η εφαρμογή των αξιών αυτών μπορεί να οδηγήσει σ' έναν κόσμο καλύτερο και ανθρωπινότερο."
Η απάντηση σε αυτό το θέμα προϋποθέτει την αποτύπωση ορισμένων απόψεων των μαθητών, οι οποίοι είτε συμφωνούν, είτε διαφωνούν, είναι υποχρεωμένοι να τις ανακοινώσουν αλλά και να τις τεκμηριώσουν. Οι απόψεις αυτές, λόγω της φύσης του θέματος, δεν μπορεί παρά να σχετίζονται με τις πολιτικές και φιλοσοφικές τους πεποιθήσεις (ενδεχομένως και με τις θρησκευτικές, ειδικά εκεί που θα πρέπει να σχολιάσουν τον "στυγνό ορθολογισμό").
Όμως, οι καταγεγραμένες πολιτικές, φιλοσοφικές και θρησκευτικές πεποιθήσεις, εφόσον μπορεί να διαπιστωθεί η ταυτότητα του προσώπου στο οποίο ανήκουν, αποτελούν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα σύμφωνα την Οδηγία 95/46/ΕΚ.
Η συλλογή ευαίσθητων δεδομένων απαγορεύεται σύμφωνα με την κοινοτική νομοθεσία, εκτός αν υπάρχει συγκατάθεση, αλλά και πάλι μόνον ύστερα από πλήρη ενημέρωση σχετικά με: α) ποιο θα είναι το χρονικό διάστημα αρχειοθέτησης αυτών των δεδομένων, β)ποιοι θα είναι οι τυχόν αποδέκτες των δεδομένων. Η συλλογή δεν επιτρέπεται αν τα δεδομένα είναι ακατάλληλα, απρόσφορα και περισσότερα από όσα χρειάζεται για την εξυπηρέτηση του βασικού σκοπού της, ο οποίος εδώ είναι η αξιολόγηση των μαθητών. Εφόσον δηλαδή η ικανότητά τους στην έκφραση μπορεί να αξιολογηθεί και χωρίς την αποκάλυψη και καταγραφή ευαίσθητων δεδομένων, τότε πρέπει να προτιμηθεί αυτή η μέθοδος, ως πιο φιλική στην προστασία προσωπικών δεδομένων.
Είναι πολύ εύκολο το Κράτος να εφευρίσκει διάφορους τρόπους για να συλλέγει και να αρχειοθετεί πολιτικές, θρησκευτικές και φιλοσοφικές πεποιθήσεις των πολιτών. Στη συγκεκριμένη περίπτωση υπάρχει και το άλλοθι "δεν φταίμε εμείς, αφού η Ελληνική Πρεσβεία έβαλε το θέμα". Ναι, αλλα σε κυπριακό έδαφος. Της υπόθεσης πρέπει να επιληφθεί αυτεπαγγέλτως η ανεξάρτητη Επίτροπος Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα κ. Φράγκου, επιβάλλοντας τη διακοπή της επεξεργασίας και την καταστροφή του αρχείου που σχηματίστηκε από τις εκθέσεις. Επειδή και οι μαθητές είναι υποκείμενα δικαίου και έχουν όλα τα δικαιώματα που προβλέπει ο νόμος.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

μπραβο χιλια μπραβο

To νομοσχέδιο για την ισότητα στον γάμο

 Το νομοσχέδιο προβλέποντας στο άρθρο 3 ότι ο γάμος επιτρέπεται για άτομα διαφορετικού ή ίδιου φύλου, αυτοδικαίως επεκτείνει στα ζευγάρια το...